18 kwietnia
czwartek
Boguslawy, Apoloniusza
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Miłosierdzie. Podaj dalej

Ocena: 0
1921

Cykl plakatów wielkoformatowych przedstawiających wizerunki świętych i osób świeckich zachęcających do spełniania uczynków miłosierdzia pojawił się na ulicach polskich miast.

2016-05-30 16:41
pra / Kraków (KAI), mz
fot. mat. pras.

Outdoorową kampanię „Miłosierdzie. Podaj dalej” dla Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 przygotowała Fundacja Vide et Crede z Wrocławia.

– Chcemy przypomnieć wybranych świętych z różnych stron świata, reprezentujących wartości chrześcijańskie i mogących być przykładem dla nas dzisiaj. Równolegle zwracamy uwagę na konkretne działania, które podejmowali nie tylko święci, ale które możemy podejmować my wszyscy. Te działania to uczynki miłosierdzia, do których zachęca papież Franciszek w orędziu do młodych na ŚDM w Krakowie – mówi Piotr Pietrus, Prezes Zarządu Fundacji Vide et Crede, która przygotowała outdoorową kampanię „Miłosierdzie. Podaj dalej” dla Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016.

Każdego miesiąca na billboardzie prezentowany jest inny święty. Jako pierwsza pojawiła się św. Siostra Faustyna Kowalska – apostołka Bożego Miłosierdzia i patronka ŚDM w Krakowie. Na innych plakatach wraz z poszczególnymi uczynkami miłosierdzia względem ciała i duszy znajdują się wizerunki św. Piotra Calungsoda z Filipin, św. Róży z Limy, św. Juana Diego z Meksyku, św. Józefiny Bakhity z Sudanu. Na lipcowym billboardzie pojawi się także papież Franciszek. Równolegle do postaci świętych twórcy zaprojektowali też grafiki ze „świetnym Jankiem, który zatrudnił człowieka po odsiadce”, „świetną Anką, która nakarmiła głodnego”, „świetną babcią Melanią, która dobrze doradziła wnuczkowi”, „świetnym Adasiem, który wybaczył bratu” oraz ze „świetnymi wolontariuszami, którzy odwiedzili chorych”.

Jak mówią pomysłodawcy kampanii, poprzez akcję „Miłosierdzie. Podaj dalej” pragną skupić uwagę na tym, co może łączyć ludzi mimo różnych kultur, krajów, za czym młodzi dzisiaj tęsknią, a co mogą znaleźć w Kościele, tylko tego nie wiedzą lub nie dostrzegają. – Poprzez nasze działanie pokazujemy wartości, na które jest dzisiaj ogromne zapotrzebowanie, czyli miłość i miłosierdzie, dobro, prawda i nadzieja. Potrzebna jest także odwaga, wolność, odpowiedzialność, zaufanie oraz bezinteresowna pomoc – dodaje Piotr Pietrus. I podkreśla, że przesłanie ma być na tyle uniwersalne, aby trafiało również do tych, którzy dzisiaj są daleko od Kościoła.

Plakaty są wyklejane w całej Polsce na billboardach o wymiarach 12 m2 i 18 m2.

W 2015 roku Fundacja Vide et Crede podpisała umowę z Archidiecezją Krakowską i uzyskała status oficjalnego operatora kampanii outdoorowej dla Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. W jej ramach Fundacja prowadzi akcję: „Bilboard w naszej parafii widocznym znakiem Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016”. Patronat nad tym przedsięwzięciem objęli, udzielając swojego apostolskiego błogosławieństwa, arcybiskupi pięciu metropolii (częstochowskiej, gnieźnieńskiej, poznańskiej, warmińskiej i wrocławskiej) oraz biskupi ordynariusze: elbląski, ełcki, gliwicki, legnicki, łowicki, kaliski, opolski, pelpliński, rzeszowski, świdnicki, sosnowiecki, włocławski i zielonogórsko-gorzowski.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 18 kwietnia

Czwartek, III Tydzień wielkanocny
Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba.
Jeśli ktoś spożywa ten chleb, będzie żył na wieki.

+ Czytania liturgiczne (rok B, II): J 6, 44-51
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)

ZAPOWIADAMY, ZAPRASZAMY

Co? Gdzie? Kiedy?
chcesz dodać swoje wydarzenie - napisz
Blisko nas
chcesz dodać swoją informację - napisz



Najczęściej czytane komentarze



Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter