Zakończenie pandemii i powrót do szkoły nie wpłynęły na poprawę stanu psychicznego polskich uczniów.
Z ogólnopolskich naukowych badań jakości życia dzieci i młodzieży zaprezentowanych przez RPD Mikołaja Pawlaka wynika, że zakończenie pandemii i powrót do szkoły nie wpłynęły na poprawę stanu psychicznego polskich uczniów.
Tylko 6 na 10 polskich uczniów uznaje swoje życie za pełne radości. Co dziesiąty uczeń ma ciągle zły nastrój i brakuje mu ochoty do zabaw. Co trzeci uczeń czuje się czasami tak źle, że nic mu się nie chce robić i ma wszystkiego dość. Najgorszą samooocenę mają dziewczęta ze szkół średnich (39 proc.).
Co piąty badany wciąż czuje niedosyt pod względem czasu poświęcanego im przez rodziców. Ale w zdecydowanej większości wskazuje także na dobre i sprawiedliwe traktowanie przez opiekunów (72 proc.). Także 7 na 10 mogło porozmawiać z rodzicami, kiedy tylko miało chęć (69 proc.).
Z kolei integracja ukraińskich dzieci nastąpiła tylko w szkołach – w czasie zajęć między młodymi Ukraińcami a Polakami nie ma większych problemów, ale po lekcjach kontakty słabną.