19 kwietnia
piątek
Adolfa, Tymona, Leona
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Twórcze myślenie

Ocena: 0
1136

Człowieka nie można sprowadzać tylko do użytkownika lub konsumenta.

fot. pixabay.com/CC0

Małpa co najwyżej małpuje, ale nikt nie określa jej zachowania jako innowacyjnego. To człowiek wciąż szuka nowych rozwiązań. Dziś celem wielu firm jest stworzenie innowacyjnych produktów i usług. Metoda design thinking to sposób na usprawnienie procesów poszukiwania oryginalnych rozwiązań. Celem jest powstanie nowych produktów, usług lub procesów przez wychodzenie od określenia rzeczywistych potrzeb użytkownika.

Najprostszy sposób, by opisać metodę design thinking, to odnieść się do jej etapów. Najbardziej popularny model składa się z pięciu: empatia, diagnoza potrzeb, generowanie pomysłów, budowanie prototypów oraz testowanie. Proces nie powinien jednak być traktowany w sposób sztywny i linearny. Wiele technik korzystania z tej metody pracy zachęca do wielokrotnego przenikania się kolejnych etapów.

Punktem wyjścia jest empatia: dostrzeżenie perspektywy użytkownika produktów czy usług i wczucia się w jego potrzeby. Na tym etapie pozyskiwane są dane dotyczące potencjalnego użytkownika, np. wykształcenia, trybu życia, charakteru, stosunku do usługi lub produktu, relacji z innymi ludźmi. Podsumowanie zebranych danych i ustalenie realnych potrzeb to diagnoza potrzeb. Wiedza uzyskana w trakcie tego procesu pozwala na analizę możliwych ulepszeń w produkcie lub usłudze.

Sedno innowacyjności tkwi w generowaniu pomysłów będących odpowiedzią na wyartykułowane potrzeby. Budowanie prototypów jest jedną z bardziej skutecznych, wizualnych technik analitycznych, używanych do pozyskiwania potwierdzania potrzeb użytkownika zwykle przez iteracyjny proces tworzenia modelu lub projektu. Ostatni etap polega na przetestowaniu rozwiązania w realnym środowisku użytkownika. Osoby, na których odbywa się testowanie nowych produktów lub usług, powinny odzwierciedlać jak najlepiej profil użytkownika stworzony w trakcie wcześniejszych etapów. Oczywiście, jeśli wynik testowania jest negatywny, należy wrócić do poprzednich etapów procesu design thinking lub rozpocząć go od nowa.

Wydaje się, że wielu usiłuje taki system poszukiwania twórczych rozwiązań stosować w życiu społecznym. Budować w ten sposób system prawny, edukacyjny czy kultury masowej. Niestety tu się okazuje, że człowieka nie można sprowadzać tylko do użytkownika lub konsumenta. Istnieją wartości takie jak poszukiwanie prawdy, potrzeba miłości czy pragnienie sprawiedliwości. I tym też odróżnia się człowiek od małpy wspomnianej na samy początku.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Autor jest duchownym Prałatury Opus Dei w Warszawie

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 19 kwietnia

Piątek, III Tydzień wielkanocny
Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije,
trwa we Mnie, a Ja w nim jestem.

+ Czytania liturgiczne (rok B, II): J 6, 52-59
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)

ZAPOWIADAMY, ZAPRASZAMY

Co? Gdzie? Kiedy?
chcesz dodać swoje wydarzenie - napisz
Blisko nas
chcesz dodać swoją informację - napisz



Najczęściej czytane artykuły



Najczęściej czytane komentarze



Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter