22 sierpnia
czwartek
Cezarego, Tymoteusza
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Upici przez reklamę

Ocena: 0
1121

Reklama kreuje wizję świata przygody i niezawodnej przyjaźni, w którym głównym elementem wspólnototwórczym jest butelka z alkoholem.

fot. Pixabay, CC0

– Tato, a piłeś piwo X? – zapytał kiedyś z głupia frant nasz znany z dociekliwości syn. Po czym kontynuował swój wywiad: – A piwo Y? Z? Ź? Ż? … – lista wymienianych marek stawała się coraz dłuższa, a nas ogarniała coraz większa konsternacja: skąd, u licha, taka znajomość piwa u ośmiolatka?!

Równie interesujące było jeszcze co innego: dlaczego pytał tylko tatę? A odpowiedź na oba te pytania była jedna: winna jest reklama alkoholu.

To reklama wbija do głowy wiedzę o produktach, na które w inny sposób nie zwrócilibyśmy uwagi. I co z tego, że w domu się nie pije, skoro przekaz chlusta nachalnie i z zabójczą systematycznością: w samych tylko polskojęzycznych telewizjach dwa i pół tysiąca godzin spotów reklamujących alkohol rocznie! Że reklama piwa nie leci w TVP ABC? Wystarczy, że dziecko interesuje się sportem, a już przerwy reklamowe w meczu nabiją mu głowę „ekstraktem czystego jęczmienia, goryczką chmielu i obfitą pianą” – ze wszystkich browarów.

Czytaj dalej w e-wydaniu lub wydaniu papierowym
Idziemy nr 32 (721), 11 sierpnia 2019 r.
Artykuł w całości ukaże się na stronie po 26 sierpnia 2019 r.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Redaktorka i felietonistka "Idziemy". Autorka książek "Cudownie być mamą" i "Pierwsza Biblia mojego dziecka". Wraz z mężem wieloletnia animatorka Spotkań Małżeńskich. Mama dwóch córek i czterech synów.

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 22 sierpnia



Najczęściej czytane artykuły



Najwyżej oceniane artykuły

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -