20 września
czwartek
Filipiny, Eustachego, Euzebii
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Warszawa: Nie można już kupić biletów ZTM u kierowców

Ocena: 0
950

Od początku nowego roku pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej nie mogą już kupować biletów u kierowców autobusów i motorniczych tramwajów. Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego swoją decyzję tłumaczy względami bezpieczeństwa i rozbudowaną siecią dystrybucji biletów.

fot. pixabay.com

ZTM już w połowie grudnia informował o planowanych zmianach w sprzedaży biletów. Urzędnicy przypominali wówczas, że kierowcy sprzedają jedynie bilety jednorazowe przesiadkowe.

– Chcemy przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo odejść od tej sprzedaży. W tej chwili mamy tak rozbudowaną sieć sprzedaży biletów, że absolutnie nie ma żadnego problemu z dostępem do biletów komunikacji miejskiej – argumentowała na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor pionu handlowego w ZTM-ie Monika Obrębska.

ZTM przypomina, że bilety można kupować m.in. w 21 Punktach Obsługi Pasażerów, w prawie 1,5 tys. kiosków, blisko 720 biletomatach stacjonarnych i w około 1,9 tys. biletomatach w pojazdach komunikacji miejskiej. A ponadto bilety można nabyć także przez internet. Zarząd podaje, że sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji – stanowiący zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów.

Urzędnicy podkreślali, że kierowcy mają się koncentrować na prowadzeniu pojazdów, a nie na sprzedaży biletów, co ma wpłynąć pozytywnie na bezpieczeństwo podróżnych. Ponadto ma się też poprawić osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą musieli już przewozić biletów ani pieniędzy za sprzedane "kartoniki".

ZTM prowadzi kampanię informacyjną o wprowadzanych zmianach. Wywieszone zostały plakaty w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na terenie poszczególnych dzielnic.

Nowy rok przyniósł także zmiany wizualne, ponieważ na ulice wyruszyły już pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego, który został wybrany w konkursie. Jest to wpisana w okręg litera "t" nawiązująca stylistyką do postaci warszawskiej Syrenki. Nowy symbol ma być wspólny dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej.

Do tej pory – jak przypomina ZTM – w stołecznej przestrzeni funkcjonowało wiele różnych znaków graficznych dotyczących transportu – to logotypy Zarządu Transportu Miejskiego i poszczególnych przewoźników, znak „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, czy herb Warszawy. Nowe, unifikujące logo będzie wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R. (PAP)

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:


Najwyżej oceniane artykuły

SALON DZIENNIKARSKI