Facebook pozwalał reklamodawcom targetować przekaz marketingowy do osób zainteresowanych Holokaustem, postaciami znanych nazistowskich zbrodniarzy oraz muzyką neonazistowską – poinformował dziennik "Los Angeles Times".
Po doniesieniach dziennika, który otrzymał je od lokalnego muzyka, Facebook poinformował, że opcje targetowania reklam ze względu na tego rodzaju kategorie zostaną usunięte z platformy.
"Większość z tych kategorii targetowania jest niezgodna z naszymi zasadami. Powinny zostać wyłapane i usunięte wcześniej" – stwierdził reprezentujący Facebooka Joe Osborne.
"Nieustannie audytujemy kategorie targetowania reklam na naszej platformie, jest jednak jasne, że musimy robić więcej – dlatego podejmujemy dodatkowe działania, których celem będzie przyjrzenie się zasadom i metodom wykrywania nieprawidłowości" – dodał.
Serwis Cnet poinformował, że w ramach eksperymentu próbował wyszukać kategorie targetowania odbiorców reklam wskazane przez "Los Angeles Times", jednak najprawdopodobniej zostały już usunięte z Facebooka.
Jak donosi Cnet, reklamodawcy wciąż jednak mogą kierować swój przekaz do grup odbiorców wyselekcjonowanych na podstawie zainteresowań takich, jak nacjonalizm, uchodźcy i Narodowo-Demokratyczna Partia Niemiec (NPD). Jak twierdzi koncern Marka Zuckerberga, kategorie te nie naruszają regulaminu Facebooka.