30 kwietnia
wtorek
Mariana, Donaty, Tamary
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Logo od Jana Pawła II

Ocena: 0
3467
W Sali Okna Papieskiego w krakowskiej kurii zaprezentowano 3 lipca oficjalne logo Światowych Dni Młodzieży. Jego pomysłodawczynią i główną autorką jest Monika Rybczyńska, 28-letnia graficzka i montażystka filmowa z Warszawy.
Z Moniką Rybczyńską rozmawia Michał Ziółkowski


W rozmowach podkreślasz, że nad logo czuwał Jan Paweł II. W jaki sposób?


Logo powstało w Rzymie, bezpośrednio po kanonizacji Jana Pawła II i Jana XXIII. Przypadek sprawił, że musiałam zostać w Rzymie dwa dni dłużej. Pomyślałam, że to świetny moment, by zaproponować swój pomysł. Zanim przystąpiłam do projektowania, postanowiłam poprosić św. Jana Pawła II o wenę, przy Jego grobie. To była konkretna modlitwa. I odpowiedź też była konkretna. Wieczorem wysłałam gotowy projekt do Warszawy.


Współautorką logo jest Emilia Pyza, 26-letnia absolwentka warszawskiej ASP, specjalizująca się w grafice wydawniczej. Jaki był jej wkład?

Kiedy już było wiadomo, że moja praca ma być oficjalnym znakiem ŚDM, chciałam jeszcze go graficznie doszlifować. Wtedy zaprosiliśmy do współpracy Emilię, absolwentkę ASP, która zaproponowała styl, w którym wykonałyśmy ostateczną wersję logo. Wtedy stwierdziłyśmy, że to jest właśnie to.


Co oznaczają poszczególne elementy logo?

Pierwsza grupa symboli dotyczy miejsca. Mamy kontur Polski w narodowych kolorach i Kraków w postaci żółtego koła w odpowiednim miejscu mapy. Kolejna grupa wiąże się z bohaterami spotkania – krzyż to Jezus Chrystus, koło to młodzież, która w Krakowie spotka się z papieżem Franciszkiem. Do tematu spotkania – „Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią” – odwołuje się iskra, nawiązująca do obrazu Jezusa Miłosiernego i słów z „Dzienniczka” św. siostry Faustyny. Czerwony płomień oznacza krew, niebieski – wodę. Ponadto, kolory żółty, czerwony i niebieski odpowiadają barwom krakowskiego herbu.


Twoją pracę zobaczą miliardy ludzi na całym świecie.

To prawda, ale ja jestem tylko narzędziem. Logo oddaję Bogu, niech służy i przynosi dobre owoce. W związku z tym, że jestem autorką oficjalnego znaku graficznego ŚDM, w ramach Komitetu Organizacyjnego będę czuwała nad designem ŚDM 2016, ale uważam, że za to wydarzenie odpowiadamy wszyscy. Do Polski przyjadą miliony młodych ludzi ze wszystkich kontynentów. Pracy jest dużo i myślę, że każdy powinien się w nią włączyć. To nasze wspólne dzieło.


***
Monika Rybczyńska
(28 lat) jest pomysłodawczynią i główną autorką oficjalnego logo Światowych Dni Młodzieży w 2016 roku. Ukończyła dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, była stypendystką Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia, realizującej przesłanie św. Jana Pawła II. Jest graficzką i montażystką filmową.

rozmawiał Michał Ziółkowski
fot. Monika Zaborek
Idziemy nr 28 (460), 13 lipca 2014 r.


PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

ZAPOWIADAMY, ZAPRASZAMY

Co? Gdzie? Kiedy?
chcesz dodać swoje wydarzenie - napisz
Blisko nas
chcesz dodać swoją informację - napisz



Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter