Czym się kierować, budując relacje biznesowe? Czy sukces przedsiębiorstwa mierzy się jedynie zyskiem? A przysłowiowy „pierwszy milion” – czy koniecznie trzeba go ukraść?
Na te pytania Brian Engelland odpowiada, że biznes i wartości chrześcijańskie mogą iść w parze. Jego najnowsza książka, napisana w oparciu o doświadczenia zdobyte w korporacjach i podczas pracy na uczelni, to kontynuacja wcześniejszej pracy, zatytułowanej „Ethics Essentials for Business Leaders” („Podstawy etyki dla liderów biznesu”). Powstała z myślą o praktykach biznesu i studentach kierunków biznesowych, w duchu słów Oswalda van Nell-Breuninga, według którego dobry przedsiębiorca „pierwszą myśl kieruje ku służbie, a drugą myśl ku zyskowi”.
Autor przekazuje niezbędną terminologię, opisuje fundamenty prawa naturalnego i główne zasady katolickiej nauki społecznej w kontekście biznesu. Podpowiada też, jak wzmacniać integralność firmy i budować dobre relacje z klientami oraz pracownikami. Przede wszystkim jednak – za pomocą licznych przykładów i języka zrozumiałego nawet dla laika w dziedzinie ekonomii – udowadnia, że prowadząc własne przedsiębiorstwo, można pozostać uczciwym.
„Czy pierwszy milion trzeba ukraść?
Praktyczne zastosowanie wartości
chrześcijańskich w biznesie”
Brian Engelland
tłum. Maria Dedio
W drodze
Poznań 2022