18 lutego
niedziela
Szymona, Konstancji, Flawiana
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Samofiltrowanie

Ocena: 0.5
1869

W sieci zainteresowanie użytkownika jest towarem, o który toczy się bój

Jürgen Habermas zwrócił uwagę, że zwiększenie uczestnictwa w mediach społecznościowych nie przynosi samych tylko korzyści. Z jednej strony ich użytkownicy mogą obalić autorytatywne rządy, z drugiej jednak – zniszczyć przestrzeń publiczną. Niemiecki filozof twierdzi, że aby zachować wartość demokracji, trzeba zreformować ekonomię publicznego zainteresowania. Polis, aby dobrze działać, potrzebuje obywateli, a ci muszą być zainteresowani rzeczywistymi sprawami swojej społeczności.

W sieci zainteresowanie użytkownika jest towarem, o który toczy się bój. Użytkownik ze swej strony też pragnie zwrócić na siebie uwagę. Dzieli się z innymi nie zawsze dlatego, że sądzi, by jego informacja była wartościowa, ale żeby zwrócić na siebie uwagę. Treści są oglądane kilka sekund, a istotną sprawą jest podać je dalej. W sieci dobre jest to, co szybko się rozpowszechnia. Taki przekaz został nazwany „viralem”. Niesie wciągającą treść i jest chętnie udostępniany. Podróżuje wraz z kolejnymi kliknięciami – najpierw w sieci kontaktów jednego użytkownika, później coraz dalej, do szerokiego grona internautów.

 

Czytaj dalej w e-wydaniu lub wydaniu papierowym
Idziemy nr 4 (642), 28 stycznia 2018 r.
Artykuł w całości ukaże się na stronie po 8 lutego 2018 r.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Autor jest duchownym Prałatury Opus Dei w Warszawie



Najczęściej czytane artykuły

SALON DZIENNIKARSKI



Najwyżej oceniane artykuły