21 kwietnia
środa
Anzelma, Bartosza, Feliksa
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

UNICEF: 168 milionów dzieci z powodu pandemii nie chodzi do szkoły

Ocena: 0
277

ONZ-owskie dzieło pomocy dzieciom UNICEF jest głęboko zaniepokojone „katastrofalnym kryzysem oświatowym” spowodowanym lockdownem. „Z każdym kolejnym dniem dzieci, które nie mają dostępu do bezpośredniego nauczania, pozostają coraz bardziej w tyle, a najbardziej pokrzywdzone dzieci płacą za to najwyższą cenę”, powiedziała 3 marca w Nowym Jorku dyrektorka dzieła Henrietta Fore, w związku z trwającą od roku pandemią COVID-19.

Fot. pixabay.com/CCO

Nie możemy sobie pozwolić na to, aby w drugim roku nauki dzieci miały ograniczone lub żadne możliwości uczenia się w szkole

- stwierdziła Fore. Należy zrobić wszystko, aby można było utrzymać szkoły otwarte.

Według UNICEF, dla ponad 168 milionów dzieci na całym świecie szkoły były całkowicie zamknięte przez prawie rok z powodu lockdownu. Jedno na siedmioro dzieci opuściło ponad trzy czwarte swoich zajęć. Według raportu „COVID-19 i zamknięcie szkół – rok bez szkoły”, w okresie od marca 2020 do lutego 2021 r. całkowity lockdown obowiązywał tylko w 14 krajach świata. Dwie trzecie tych krajów jest w Ameryce Łacińskiej i regionie Karaibów. Spośród 14 krajów przez najwięcej dni były zamknięte szkoły w Panamie, a następnie w Salwadorze, Bangladeszu i Boliwii.

Zamykanie szkół ma niszczycielskie skutki dla nauki i samopoczucia dzieci, alarmuje UNICEF. W swoim raporcie stwierdza, że dzieci najsłabsze socjalnie oraz te, które nie mają dostępu do nauki zdalnej, są najbardziej narażone na ryzyko, że nigdy nie wrócą do szkoły i będą zmuszane do małżeństw lub pracy zarobkowej. Według najnowszych danych UNESCO, ponad 888 milionów dzieci na całym świecie ma utrudnioną edukację z powodu całkowitego lub częściowego zamknięcia szkół.

Chcąc zwrócić uwagę na kryzys oświatowy UNICEF przygotował instalację Pandemic Classroom – model klasy szkolnej , w której stoi 168 pustych ławek. Każda z nich symbolizuje milion dzieci żyjących w krajach, w których od roku szkoły są prawie całkowicie zamknięte.

Za każdą pustą ławką wisi pusty plecak miejsce na niewykorzystany potencjał dziecka

- powiedziała Fore.

Kiedy uczniowie powrócą do swoich klas szkolnych, będzie im potrzebna pomoc, aby się na nowo przyzwyczaili i nadgonili program nauczania, podkreślił UNICEF. ONZ-owskie dzieło wezwało rządy, aby uwzględniły indywidualne potrzeby każdego ucznia i rozwijały szeroki program pomocy w nauczaniu, opiece zdrowotne i wyżywieniu.

UNICEF wezwał rządy do priorytetowego traktowania indywidualnych potrzeb każdego dziecka w wieku szkolnym oraz do wspierania rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie korepetycji, zdrowia i odżywiania. Należy też koniecznie zatroszczyć się o zdrowie psychiczne uczniów oraz o zabezpieczenie rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 21 kwietnia

Środa, III Tydzień Wielkanocny
Dzień Powszedni albo wspomnienie św. Anzelma, biskupa i doktora Kościoła
Ja jestem chlebem życia.
Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął

+ Czytania liturgiczne (rok B, I): J 6,35-40
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)

ZAPOWIADAMY, ZAPRASZAMY



E-WYDANIE


Zachęcamy do prenumeraty e-wydań tygodnika Idziemy



Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -



Newsletter