2 czerwca
niedziela
Marianny, Marcelina, Piotra
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Książka katolicka ma przyszłość, ale musi zdobyć młodych czytelników

Ocena: 2.5
948

Wydawcy książek religijnych konfrontują się z dwoma podstawowymi wyzwaniami. Po pierwsze z obecnym w niektórych krajach ogólnym spadkiem czytelnictwa, a po drugie z rozwojem technologii cyfrowej. Zgodzono się co, do faktu, że potrzeba się koncentrować na nowym pokoleniu, ludziach urodzonych po roku 1995, czyli w epoce cyfrowej. Przede wszystkim trzeba z nich uczynić czytelników. Dbać o miejsca, wydarzenia i serwisy internetowe zachęcające do czytania. Z drugiej strony trzeba się dostosować do technicznych wymogów młodego pokolenia. W Watykanie wskazywał na to m.in. dyrektor włoskiego oddziału Amazonu Giorgio Busnelli.

"We Włoszech przybywa czytelników młodych, dobrze poinformowanych, którzy korzystają z internetu, by zasięgnąć informacji o książkach. Czynnikiem bardzo skutecznym są recenzje innych czytelników. Młodzi coraz częściej sugerują się właśnie tymi opiniami – powiedział Radiu Watykańskiemu dyrektor włoskiego Amazonu. – Młody czytelnik używa też różnych formatów. Czyta zarówno książkę drukowaną, jak i w formie elektronicznej albo też słucha audioksiążki. Oczekuje zatem od wydawców, że książki będą dostępne w różnych formach. Co ważne, bardzo często używa naraz wszystkich tych formatów. Szybko przeskakuje z jednego formatu na inny, posługując się różnymi narzędziami: czytnikiem, telefonem czy tabletem. Oczekuje, że wydawca mu to umożliwi i że dany tytuł będzie natychmiast dostępny w różnych formach. Jeśli tego nie znajduje, sięga po inny tytuł, a do tego już nie wraca".

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

NIEDZIELNY NIEZBĘDNIK DUCHOWY - 2 czerwca

IX Niedziela zwykła
Słowo Twoje, Panie, jest prawdą,
uświęć nas w prawdzie.

+ Czytania liturgiczne (rok B, II): Mk 2, 23 – 3, 6
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego) 
+ Komentarz Idziemy - Świętuj!



Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter