Obecnie linia obsługuje odcinek od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński. Wkrótce ma ruszyć i potrwać 38 miesięcy budowa kolejnych sześciu stacji. W odcinku północno-wschodnim: Szwedzka (C16) w rejonie ulic Strzeleckiej i Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ulic Pratulińskiej z Trocką. W kierunku zachodnim: Wolska (C08) w rejonie skrzyżowania ulic Płockiej z Wolską; Moczydło (C07) w rejonie ulic Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Księcia Janusza.
Bezpośrednio potem ma ruszyć budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech na Bródnie, co będzie oznaczało zakończenie linii na wschód. Ostatnim etapem będzie dobudowanie na Bemowie jeszcze dwóch stacji oraz stacji techniczno-postojowej w Morach. Cała budowa ma się zakończyć do 2022 r. i – według najkorzystniejszej obecnie oferty – kosztować 1 mld 66 mln 741 tys. 483 zł brutto.