14 czerwca
piątek
Bazylego, Elwiry, Michala
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Gmail przestanie skanować maile w celu personalizowania reklam

Ocena: 0
1745

Google zapowiedział na firmowym blogu, że przestanie automatycznie skanować e-maile użytkowników bezpłatnej wersji serwisu pocztowego Gmail, co obecnie robi w celu personalizowania wyświetlanych reklam. Zmiana ma wejść w życie w ciągu roku.

fot. Robert Scoble via Foter.com / CC BY

Wiadomości nie są skanowane w płatnej wersji Gmail dla firm, która w ogóle nie pokazuje reklam, ale w darmowej wersji dla prywatnych użytkowników było tak od momentu uruchomienia serwisu w kwietniu 2004 roku.

Google, który ubiega się o klientów korporacyjnych, tłumaczy, że zmiana ma zakończyć zamieszanie i ujednolicić politykę w sprawie jego serwisu pocztowego.

Gmail będzie w dalszym ciągu prześwietlał wiadomości pod kątem spamu i ataków phishingowych. Będzie też nadal wyświetlał reklamy, ale ich personalizacja będzie odbywała się na podstawie informacji o użytkowniku zgromadzonych za pośrednictwem innych usług Google'a, np. YouTube.

Choć Gmail jako pierwszy serwis tego typu zaoferował użytkownikom pojemną skrzynkę pocztową i skuteczną ochronę przed spamem, to zawarta w nim funkcja skanowania korespondencji w celach reklamowych od początku wywołała kontrowersje i budziła obawy związane z ochroną prywatności.

Gmail z szacowaną liczbą 1,2 miliarda użytkowników jest obecnie najbardziej popularnym serwisem pocztowym na świecie. (PAP)

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 13 czerwca

Czwartek, X Tydzień zwykły
Wspomnienie św. Antoniego z Padwy, prezbitera i doktora Kościoła
Daję wam przykazanie nowe, abyście się wzajemnie miłowali,
tak jak Ja was umiłowałem.

+ Czytania liturgiczne (rok B, II): Mt 5, 20-26
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)
Nowenna do św. Brata Alberta 8-16 VI



Najwyżej oceniane artykuły

Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter