Dokument określi m.in. dokładny przebieg trasy kolei podziemnej. Wyniki prac powinny być znane za 12 miesięcy.
Prawdopodobny przebieg III linii metra może wyglądać następująco: Stadion Narodowy (stacja istniejąca) – Dworzec Wschodni – Mińska (w okolicach ulicy Mińskiej, Podskarbińskiej i Dwernickiego) – Rondo Wiatraczna – Ostrobramska (w pobliżu ul. Ostrobramskiej, na osiedlu Przyczółek Grochowski) – Gocław (przy skrzyżowaniu Umińskiego z Jugosławiańską). Do szczegółowej analizy w ramach studium technicznego wskazano trzy warianty, które przewidują do 4 do 6 stacji ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka.
Po stworzeniu studium technicznego, konieczne będą badania geologiczne i przygotowanie studium wykonalności. Budowa ruszy nie wcześniej niż w 2023 roku, a zostanie zakończona do 2030 r.
Miasto szykuje też zmiany na pierwszej linii metra. W środku trasy pomiędzy Kabatami a Młocinami mają powstać dwie dodatkowe stacje: przy pl. Konstytucji (między stacjami Centrum i Politechnika) i na Muranowie (między stacjami Ratusz Arsenał i Dworzec Gdański). To powrót do koncepcji z 1989 r., która nie została zrealizowana ze względu na oszczędności. Przetarg na tę inwestycję również wystartował.