22 maja
środa
Heleny, Wieslawy, Ryty
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Gra w Warszawiaka

Ocena: 0
3003
Jest to już III edycja gry międzymuzealnej.

– Trzecia edycja dotyczy znanych i mniej znanych postaci związanych z historią stolicy: siedemnastu bohaterów – to postacie związane z historią Warszawy. Oprócz tak rozpoznawalnych bohaterów jak Janusz Korczak, Ignacy Paderewski, Roman Dmowski czy Fryderyk Chopin uczestnicy gry mogą poznać Jana Żabińskiego, dyrektora zoo, który w czasie wojny ratował na terenie ogrodu zoologicznego Żydów, Aleksandra Waszkowskiego, ostatniego naczelnika Warszawy podczas Powstania Styczniowego, czy Stanisława Wysockiego, organizatora pierwszej linii kolejowej w Królestwie Polskim w XIX wieku – odpowiada Karol Mazur, kierownik Sekcji Dydaktycznej Muzeum Powstania Warszawskiego.

W I edycji gry uczestnicy poznawali dzieje Warszawy –„Od wolności do wolności 1918-1989”, w II – ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Polsce i na Ukrainie oraz Igrzyska Olimpijskie w Londynie – była poświęcona bohaterom i ważnym wydarzeniom sportowym. W tegorocznej edycji biorą udział: Dom Spotkań z Historią, Filharmonia Narodowa, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, Miejski Ogród Zoologiczny, Muzeum Chopina, Muzeum Historii Polski, Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego, Muzeum Kolejnictwa, Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa, Muzeum Narodowe, Muzeum Niepodległości, Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum Woli, Ośrodek Dokumentacji i Badań Korczakianum, Zachęta, Zamek Królewski w Warszawie i oczywiście Muzeum Powstania Warszawskiego.

Uczestnicy gry korzystają ze strony internetowej www.razdwatrzywarszawiak.pl i tam mogą zarejestrować się i znaleźć dokładną instrukcję oraz karty do gry.

– Uczestnicy gry – rodziny z dziećmi od 5. roku życia – mają odwiedzić przynajmniej 8 instytucji z 4 grup. Oczywiście, jak ktoś chce więcej – zapraszamy. W każdej instytucji, odpowiadając na pytania z karty gry, trzeba znaleźć informację o jednym z 17 bohaterów. W ostatnim miejscu gry wrzucamy do specjalnie przygotowanej urny nie karty z odpowiedziami, ale kartę szyfrów. Szyfr uzyskujemy, wypisując z poprawnych odpowiedzi konkretne literki. Jednej instytucji odpowiada jedna postać i dwie karty – podstawowa i dla zaawansowanych, a każdej karcie gry – jeden szyfr. Ważne jest, aby w każdej instytucji odnaleźć urnę na karty szyfrów, gdyż na jej odwrocie znajduje się kod przypisany instytucji. Kod ten trzeba przepisać na kartę szyfrów jako poświadczenie obecności w instytucji – opowiada Karol Mazur.

Dla graczy, którzy wykonają zadania, przygotowano atrakcyjne nagrody. Czeka ich też uroczysta gala finałowa na początku października. Grze towarzyszą dodatkowe konkursy – m.in. na ciekawy blog, opisujący wykonywanie zadań. 

Szczegóły akcji można znaleźć na: www.razdwatrzywarszawiak.pl www.1944.pl www.facebook.com/1944pl

Ewelina Steczkowska
Idziemy nr 29 (410), 21 lipca 2013 r.



PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 23 maja

Czwartek, VII Tydzień zwykły
Święto Jezusa Chrystusa Najwyższego i Wiecznego Kapłana
Chrystus, chociaż był Synem,
nauczył się posłuszeństwa przez to, co wycierpiał.

+ Czytania liturgiczne (rok B, II): J 19, 25-34
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)
+ Nowenna do św. Urszuli Ledóchowskiej 20-28 maja



Blog - Ksiądz z Warszawskiego Blokowiska

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.



Newsletter